Tytuł projektu:
Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Pojezierzy Zachodnich, etap IV
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu dla Pomorza Zachodniego 2023- 2027.
Beneficjent: Województwo Zachodniopomorskie
Partnerzy w projekcie: gminy: Kołobrzeg, Siemyśl, Gościno, Karlino, Białogard, miasto: Białogard
Uchwałą Nr 382/24 z dnia 6 marca 2024 r. Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego zatwierdził niniejszy projekt do dofinansowania w sposób niekonkurencyjny w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego w oparciu o Priorytet 5. Fundusze Europejskie na rzecz przyjaznego mieszkankom i mieszkańcom Pomorza Zachodniego dla Działania 5.10 Rozwój i wzmocnienie potencjału turystycznego regionu.
W ramach zadania zostanie wybudowana droga rowerowa wraz z jej oznakowaniem. Budowa drogi rowerowej obejmuje odcinek inwestycyjny Redlino-Białogard o dł. 4,78 km. Początek odcinka znajduje się na skrzyżowaniu DW 163 z DW 112 (była DK6) w km 27+822, natomiast koniec w m. Białogard za skrzyżowaniem DW 163 z DG 330083Z (ul. Olimpijska) w km 32+602. Projekt przewiduje również wykonanie oznakowania istniejącej trasy rowerowej na odcinku Bezpraw-Karlino o dł. 30,80 km, przebiegającej przez gminy Kołobrzeg, Siemyśl, Gościno i Karlino. Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego pozwala uzyskać ciągłość trasy rowerowej i poprawić bezpieczeństwo jej użytkowników.
Projekt wpisuje się w cel szczegółowy, jakim jest wzmocnienie roli kultury i zrównoważonej turystyki w rozwoju gospodarczym oraz włączeniu społecznym
i innowacjach społecznych.
Projekt realizuje również cel główny, czyli podejmuje planowane działania związane z infrastrukturą służącą rozwojowi turystyki rowerowej, co pozwoli na wzrost atrakcyjności oraz zwiększenie konkurencyjności regionu.
Projekt przyczyni się do zmniejszenia lokalnego bezrobocia poprzez założenie nowych działalności gospodarczych i zwiększenia zatrudnienia w podmiotach już istniejących.
Z projektu korzystać będą mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego, w tym mieszkańcy gmin, na terenie których realizowana będzie inwestycja, turyści spoza regionu , przebywający na terenie wytworzonej inwestycji oraz wszyscy, którzy kultywują i pasjonują się turystyką rowerową.
#FunduszeUE
# FunduszeEuropejskie
Wartość projektu: 14.597.987,12 zł
Przewidziana wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 11.983.289,45 zł (85% całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu)
Uczestnicy procesu inwestycyjnego: Wykonawca: Zarządzający projektem:
Zamawiający:
Województwo Zachodniopomorskie
ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin
ONDE SA
T
Realizator umowy:
Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie
ul. Szczecińska 31, 75-122 Koszalin
MILAG Michał Łaga
Żółte nr 27, 78-500 Drawsko Pomorskie
Informacje ogólne o umowie z Wykonawcą robót budowlanych:
Data zawarcia umowy z Wykonawcą robót budowlanych -1
Wartość umowy z Wykonawcą robót budowlanych – 2
Planowana data zakończenia umowy – 1
Data przekazania placu budowy Wykonawcy robót – 20.02.2023r.
Przedmiotem zamówienia jest budowa i oznakowanie drogi rowerowej o nawierzchni bitumicznej i długości blisko 4,8 km. Droga rowerowa powstanie między skrzyżowaniem dróg wojewódzkich 163 i 112 (dawna DK6) na wysokości Redlina, a skrzyżowaniem DW 163 z ul. Olimpijską w Białogardzie. W miejscowościach Redlino i Białogard, ścieżka rowerowa przechodzić będzie w ciąg pieszo-rowerowy. Zadanie obejmie również przebudowę przepustów.
Projekt przewiduje też oznakowanie istniejącej trasy rowerowej między miejscowością Bezpraw przy DW102 i Karlinem na długości około 30,8 km. Istniejący szlak biegnie tu w większości po wydzielonej drodze dla rowerów zlokalizowanej w pasie drogowym lub niezależnie od niej, na starym nasypie kolejowym.
Zakres robót budowlanych będzie obejmował:
Stan istniejący w dniu przekazania placu budowy w lutym 2023 roku:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 31.05.2023:
Od początku marca do końca maja wykonano następujące roboty:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 31.08.2023:
Od początku czerwca do końca sierpnia wykonano następujące roboty:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 30.11.2023:
Od początku września do końca listopada wykonano następujące roboty:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Informacje o stanie zaawansowania projektu w maju 2024:
Od początku września do połowy maja wykonano następujące roboty:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |